Favorieten

Favoriete: series

In de favoriete serie op dinsdag deel ik, zoals de titel al zegt, mijn favorieten! Dit kan elke week totaal verschillend zijn. Deze week deel ik met jullie mijn favoriete series. šŸ™‚

The Vampire Diaries
Pretty Little Liars

dexter1.jpg

Dexter
In Dexter volg je het leven van de forensisch onderzoeker Dexter Morgan. Hij werkt bij de politie van Miami op de afdeling moordzaken. Dexter heeft echter een natuurlijke drang om zelf te moorden. Hij is seriemoordenaar. Om dit toch ‘goed’ te laten verlopen heeft zijn inmiddels overleden vader hem een aantal regels aangeleerd. Zo mag Dexter alleen andere moordenaars vermoorden die hun straf hebben ontlopen.

Dexter probeert de indruk te maken dat hij ‘normaal’ is en heeft daarom ook een relatie en stiefkinderen. Hij probeert alles goed te laten verlopen, maar uiteraard gaat dit niet altijd even makkelijk.

Dexter is echt een geweldige serie. Ik was vanaf de allereerste aflevering volledig verslaafd Ā en heb alle seizoenen in een maand gekeken. Vreselijk vond ik het toenĀ het laatste seizoen was afgelopen. Als ik deze serie een cijfer moet geven, krijgt hij een 9!

The_Mentalist_Tv_Wallpaper.jpg

The Mentalist
In The Mentalist volgen we Patrick Jane die als consulent voor het CBI werkt. Hij heeft de eigenschap om heel goed te kunnen observeren en kan hierdoor misdaden oplossen. Ondertussen lapt hij wel alle regels en wetten aan zijn laars, maar hij wordt zeer gewaardeerd voor zijn werk. Zelf is hij op zoek naar de moordenaar van zijn vrouw en kinderen ‘Red John’. Patrick zal er alles aan doen om hem te vinden en dan zal hij wraak nemen.

Wat een serie. Ook deze had me meteen gepakt. Simon Baker speelt de rol van Patrick Jane echt fenomenaal. Je wordt dol op hem en op zijn collega’s. Afgelopen maand is het 7e en laatste seizoen op Netflix verschenen en die heb ik alweer helemaal afgekeken. Als cijfer krijgt The Mentalist van mij een 8,5.

suits2

Suits
Mike Ross is een jongen met een hoog IQ en een fotografisch geheugen. Hij is echter van school geschorst en kan hierdoor zijn kans op een baan wel vergeten. Hij maakt wel toelatingstesten voor anderen die aan een rechtenschool willen studeren. Als hij per ongeluk bij een sollicitatie binnenvalt van de advocaat Harvey Specter, is deze zwaar onder de indruk van de kennis die Mike bezit en besluit hem aan te nemen als zijn stagiaire. Mike moet nu doen alsof hij aan Harvard heeft gestudeerd. Samen zijn ze een perfect team die al hun zaken winnen.

Suits is een serie met een flinke dosis humor. In Nederland zijn er al 4 seizoenen uitgezonden en de 5e is in Amerika afgelopen jaar ook al uitgezonden. Ik hoop dat het 5e seizoen ook snel op Netflix beschikbaar wordt. Wat een heerlijke serie om naar te kijken. Het verhaal is heel goed en sterk en neemt je helemaal mee in de wereld van Mike en Harvey. Deze serie krijgt van mij een 8,5!

Prison-Break

Prison Break
Prison Break verteld het verhaal van Michael Scofield, een bouwkundig ingenieur. Zijn broer zit onschuldig vast voor de moord op de broer van de vice president van de Verenigde Staten. Binnen enkele maanden zal hij worden geƫxecuteerd. Michael besluit een overval te plegen waardoor hij in dezelfde gevangenis terecht komt, en van hier uit gaat hij zijn broer helpen ontsnappen. Voor zijn werk heeft hij de gevangenis helpen renoveren en bezit hierdoor over de blauwdrukken, die hij op zijn lichaam laat tatoeƫren.

Ook Prison Break behoord zeker tot mijn favorieten. Dit was ook een serie waar ik helemaal verslaafd aan was geraakt. Wentworth Miller speelt de rol van Michael echt fantastisch en ook de andere spelers spelen hun rol geweldig. Van mij krijgt deze serie ook een 9!

white-collar-header

White Collar
Neal Caffrey is een crimineel. Hij is een oplichter, dief en vervalser. Na drie jaar heeft de FBI agent Peter Burke hem eindelijk te pakken. Nadat hij is ontsnapt uit de gevangenis en Peter hem opnieuw te grazen neemt, sluiten ze een deal. Neal krijgt een enkelband en gaat samenwerken met Peter om andere witteboordencriminelen te arresteren.

White Collar kwam ik toevallig tegen op een andere blog toen ik nog opzoek was naar een nieuwe serie om te kijken. Ik besloot de eerste aflevering eens aan te zetten en het was meteen raak. Ik heb alle 5 seizoenen gezien en vind het een zeer goed verhaal. Deze serie bevat een hoop spanning en genoeg humor. Ik geef deze serie een 8.

vd1

The Vampire Diaries
In The Vampire Diaries volgen we het leven van Elena Gilbert die met haar broertje bij haar tante woont sinds hun ouders zijn verongelukt. Wanneer er een nieuwe familie in de stad komt wonen zijn Elena en haar vriendin Bonny gefascineerd door Stefan Salvatore die bij hen op school komt. Elena en Stefan voelen zich erg aangetrokken tot elkaar.

In de daaropvolgende periode worden er veel dode aangetroffen in Mystic Falls waarvan wordt gezegd dat ze zijn aangevallen door een wild dier. De politie weet echter dat dit niet waar is, die denken dat er vampiers zijn in het stadje. Als Elena er na een tijdje achterkomt dat haar Stefan en zijn broer Damon vampiers zijn, verteld Stefan haar dat hij geen mensen dood, alleen dieren. Damon is echter wel degene achter de doden. Elena en Stefan doen er alles aan om Damon tegen te houden.

The Vampire Diaries is zo een lekkere onrealistische serie. Deze serie is denk ik meer bedoeld voor jongeren. Ik vind dit echt een hƩle goede! Er staan 5 seizoenen op Netflix en ik heb begrepen dat er al een 6e seizoen uit is. Ik hoop dat hij snel online komt, hoewel ik niet helemaal weet wat ik ervan moet verwachten omdat Nina Dobrev, Elena Gilbert, in dit seizoen niet meer meespeelt. De serie tot en met seizoen 5 krijgt van mij een 8,5.

7783ebeaf31e1d45a8b61c540ff34d89_large.png

Pretty Little Liars
Als Alison verdwijnt, valt het vriendengroepje, verder nog bestaande uit Aria, Spencer, Hanna en Emily uit elkaar. Een jaar na de verdwijning van hun vriendin ontvangen de andere vier tegelijkertijd een mysterieus berichtje van A. Ze ontvangen steeds meer berichtjes waaruit blijkt dat A al hun geheimen weet en maakt het leven van de vier meiden tot een ware hel. Ze proberen een normaal leven te leiden maar samen proberen ze erachter te komen wie deze mysterieuze A is en er achter te komen wat er met Alison is gebeurd.

Dit was de 2eĀ serie die ik bekeek op Netflix. Op school had iedereen het hierover en daardoor werd mijn interesse steeds groter. Ik besloot de serie te gaan kijken en dat was geen slechte keuze. Het is wel echt een meiden serie, maar hij is wel zeer vermakelijk. Het plot was erg interessant en verassend. Hoewel ik wel van mening ben dat deze na de eerste 4 Ć” 5 seizoenen steeds minder verassend werden. Al met al geef ik deze serie een 7,5.

Dit is uiteindelijk een behoorlijke lang artikel geworden. Hierin heb ik echt mijn aller favoriete series benoemd die ik aanraad. Laat me even weten of jij een van deze series al hebt gezien of van plan bent te gaan kijken!

Liefs,
Florence šŸ™‚

Geef een reactie

