Yoga

Asana: Kindhouding

IMG_0384.jpg

Vandaag vertel ik jullie de voordelen van de Kindhouding (balasana). We noemen hem ook wel eens de embryhouding. Deze houding wordt tijdens yogaworkouts vaak gebruikt als rustmomentje, om te ontspannen.

Deze vooroverbuiging kalmeert, geeft nieuwe energie en masseert de organen in je buik. Ook strekt het de strekspieren van de rug, de grote bilspier, de kleine en de middelste bilspier, de hamstrings, de voorste scheenbeenspier, de derde kuitbeenspier, de korte en de lange tienstrekspier en de korte en de lange sterker van de grote teen. Het is een houding van overgave. Wanneer je tijdens je oefeningen je adem even verloren bent, kun je hem in deze houding weer heel fijn oppakken en laten kalmeren.

Je kunt in deze houding ervoor kiezen om je buik volledig op je bovenbenen te laten rusten, je kunt er echter ook voor kiezen om de knieën uit elkaar te bewegen en enkel de dikke tenen elkaar te laten ‘kussen’. Op deze manier kan ook je hart wat dieper naar de mat zakken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s