Favorieten

Favoriete: liedjes

Deze week laat ik jullie mijn lievelingsliedjes zien en horen! 🙂

Ik zal eerst opbiechten dat ik altijd al fan ben van Marco Borsato, al zijn liedjes vind ik goed en kan ik meezingen van het begin tot het eind. Ik herken zijn liedjes al als ik de eerste drie seconde heb gehoord (ja, dat heb ik echt getest 😉 ) Dus ik zal jullie eerst mijn favoriete van Marco voorschotelen.

Vlinder is sowieso mijn persoonlijke favoriet van Marco. De tekst van dit liedje vind ik zo ongelofelijk mooi. Het spreekt me enorm aan en dit liedje heb ik heel wat afgedraaid op momenten dat ik me onzeker of verdrietig voelde.

Kleine oneindigheid is een liedje van Marco’s nieuwste album. Dit liedje sprak me meteen heel erg aan. Ook hiervan is het vooral de tekst die het hem doet voor mij.

Hoeveel ik van je hou. Toen ik dit liedje hoorde, herkende ik mezelf een beetje in de tekst. Daardoor werd dit liedje bijzonder voor mij. Het gaat eigenlijk over een persoon die in zichzelf gekeerd is, heel veel denkt en misschien een klein masker opzet. In dit liedje verteld ‘hij’ dan dat hij hoopt toch duidelijk gemaakt te hebben dat hij houd van de mensen die kort bij hem staan.

Dan zijn er twee liedjes die ik al héél lang ken en altijd tot mijn favorieten benoem.

Wonderwall!! Dit is mijn aller favoriet allertijden. Ik heb me laten vertellen dat ik dit als kleine ik altijd wilde horen en mee neuriede (blèrde) op de achterbank :). Love it!

Ik weet niet sinds hoelang en waarom maar dit liedje heeft mij heel lang geleden gepakt, en is een beetje ‘mijn’ liedje geworden. Ik vind de muziek zo mooi. Vorige jaar zijn Raymond en ik ook naar een concert van Train geweest, genoten!

Coldplay is een band die ik ook van huis uit meegekregen heb ;). Ik vind over het algemeen al hun liedjes mooi, maar er springen er wel drie uit.

Hymn for the weekend is pas van hun nieuwste album, maar wat een plaat. Zo goed! Echt naar mijn mening de beste van hun nieuwe album.

Ook deze staat ik mijn Coldplay top drie…

Life in Technicolor II heb ik ooit als ringtone gehad op mijn telefoon. Daardoor had ik het intro zó vaak gehoord, dat ik dit liedje eigenlijk niet meer normaal kon beluisteren haha. Gelukkig is dat nu wel weer weg aan het trekken. Wat een melodie zeg, geweldig.

Sinds ik vorige week naar Krystl ben geweest, ben ik haar muziek eens wat beter gaan beluisteren. In de vlog van vandaag konden jullie trouwens wat stukjes zien. 🙂

Undefeatable is tot nu toe denk ik mijn favoriet. Lekker liedje.

En dan mijn laatste favoriet voor vandaag. I’m in Love is echt een lekker vrolijk liedje.

Geef een reactie

