Yoga

Asana: Uttanasana

Uttanasana is een van mijn favoriete houdingen. Ik vind het heerlijk om in deze vooroverbuiging te staan.

In de uttananana is het belangrijk dat de rug ontspannen is. Wanneer je stijfheid ervaart in de achterkant van de benen kan het daarom helpen om je knieën licht te buigen. Hierdoor wordt er ruimte gekweekt in het heupgebied en kan de rug zich toch ontspannen.

Plaats je voeten naast elkaar. Zwaai je armen omhoog op een inademing en op de uitademing breng je je lichaam vanaf je heupen naar onderen. Streef hierbij niet naar perfectie, maar laat de zwaartekracht zijn werk doen. Bij herhaling van deze oefening zal je merken dat je steeds wat meer ruimte krijgt.

Je stecht in deze houding de achterkant van het bekkengebied, de hamstrings en de kuiten. Deze houding brengt de hartslag omlaag en kalmeert.

IMG_0429

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s