Food·Recept

Courgette-basilicumsoep

Soep is altijd goed. Het is lekker, makkelijk en in heel veel variaties te krijgen. Ik ben zelf geen fan van kant-en-klare soep. Veel te zout, te veel smaakversterkers, en naar mijn mening te veel andere dingen die er niet in zouden hoeven.

Zelf soep is dan natuurlijk de uitkomst. Ik blijf me ook telkens weer verbazen hoe makkelijk en snel het altijd gaat.

Ik heb al vaker courgettesoep gemaakt, maar ik wilde er net even iets anders mee. Ik besloot mijn favoriete kruid, basilicum, toe te voegen.

Ingrediënten:
2 courgettes
2 groentebouillon blokjes
1 ui
2 teentjes knoflook
basilicum (ik gebruikte zowel verse als gedroogde)
peper en zout
olijfolie

step0001.jpg

Bereiding:
Snijdt de ui in stukjes en fruit deze aan in een ketel. Pers hier de teentjes knoflook boven uit. Snijdt de courgettes in blokjes en voeg deze na ongeveer 5 minuten toe. Laat de courgettes nu eventjes meebakken.

Voeg 1 liter water en de 2 bouillonblokjes toe. Laat de soep nu 15 tot 20 minuutjes koken op middelhoog vuur.

step0002.jpg

Pureer de soep tot een gladde massa. Breng hem op smaak met peper en eventueel zout, wees hier voorzichtig mee gezien de bouillonblokjes. Voeg de gedroogde basilicum toe.

Laat de kruiden nog even lekker in soep trekken. Roer vlak voor het serveren blaadjes verse basilicum erdoorheen.

Lekker als voorgerecht, of met stokbrood als licht avondmaal.

Smakelijk!

Soup

Geef een reactie

