Meditatie·Yoga

Insight Timer app

Insight Timer is de app die mijn yogadocente onze ‘klas’ al de eerste lesdag aanraadde. Als brave goede leerling die ik ben, heb ik hem dezelfde dag nog geïnstalleerd. Ja, dit is inderdaad een fijne app. Inmiddels gebruik ik hem elke dag, en deze week heb ik zelfs nog een fijne nieuwe functie ervan gevonden..

Deze app is bedoeld om je te helpen bij je meditatie. Je stelt in hoelang je wilt mediteren en dan begint de timer te lopen. Wanneer de aangegeven tijd afgelopen is, gaat er een bel waardoor je weet dat het tijd is. Hierdoor hoef je zelf geen tijd in de gaten te houden.

CKLhf6zWoAAeLxf

Ik kreeg als opdracht mee op elke dag 5 minuten te mediteren. Ik was meteen erg enthousiast over deze app. Tijdens je meditatie mag je namelijk niet toegeven aan prikkels van buitenaf. Je kunt dus niet even op een klok kijken hoelang je al bezig bent.

De app biedt ook de mogelijkheid om een begeleide meditatie te doen. Je kunt dan kiezen uit verschillende muziekjes, geluiden of zelfs mensen die je door je meditatie heen leiden. Zelf ben ik vooral fan van natuurgeluiden om op te mediteren.

tumblr_nxrdit1olm1sfxp6jo1_500

Deze week kwam ik bij toeval een meditatie tegen die ‘Breathing into sleep’ heette. Ja dan heb je me dus hé. Ik ben best wel een moeilijke slaper. Ik kom gewoon niet in slaap. Mijn gedachtes krijg ik niet stil meer zodra ik in bed lig. Ik heb al vaker speciale apps gehad waarbij je natuurgeluiden aan kon zetten voor een bepaalde tijd, dit hielp meestal wel, maar na een tijdje vergat ik dit weer.

Maar man oh man. Deze is zo chill. Als die vrouw begint te praten, zo zacht en rustig. Ze praat je eigenlijk door een soort bodyscan heen. Dit is een oefening waarbij je alle spieren van je lichaam af gaat om ze te ontspannen. Hierna gaat het over in een super zacht rustgevend muziekje. Nouja, dat zegt de beschrijving. Ik heb dit nog nooit gehoord haha. Ik slaap al voordat die vrouw haar mond houdt. 😀

Ja, ik vind deze app echt een aanrader. Zet je telefoon op stil en dan deze app aan. Echt even tijd voor jezelf, zonder dat je weer wordt afgeleid door een whatsappje die binnenkomt.

Liefs,

Florence

CTB-xY_WsAAw1SH.jpg

Geef een reactie

