Favorieten

Favoriete: theesmaken

Ik ben een echt theeleut. Ik drink dagelijks zeker 1 liter thee. Het is lekker, het warmt me op en er is zo veel keuze.

Koffie lust ik echt totaal niet. Ik probeer wel altijd een slokje als Raymond een koffie heeft, maar het blijft een no-go voor mij.

Als je naar een willekeurige supermarkt gaat, vind je de meest uiteenlopende smaken thee.  Geweldig vind ik het. Overal kijk ik of er niet een nieuw smaakje is of een smaak die ze nergens anders hebben. Vandaag deel ik met jullie mijn favorieten.

step0001

 

Bosvruchten.
Op deze smaak val ik altijd terug. Ik heb wel eens periodes dat ik me helemaal gek heb gedronken in een bepaalde smaak, die kan ik dan niet meer luchten of zien. Op die momenten neem ik altijd een tijdje bosvruchten thee. Ook in restaurants, cafés enz. neem ik altijd bosvruchten, tenzij ze een speciale andere smaak hebben die me aanspreekt.

bm

Blueberry Muffin.
Toen ik deze thee voor het eerst tegenkwam dacht ik: OMG, I NEED! Ik drink deze thee al heel lang bijna dagelijks, en nog steeds ben ik hem niet zat. Telkens weer beland deze in mijn winkelmandje. Wat een goede smaak dit zeg!

gct

Green Chai Tea.
Deze smaak ontdekte in toen ik bij mijn yogaschool was. We drinken daar alleen maar groene thee. Er was keuze uit twee soorten, deze en sterrenmunt. Die laatste vind ik echt vreselijk. Gelukkig vind ik deze echt geweldig. Ik drink deze op schooldagen dus met liters haha. Ook heb ik een doosje voor thuis aangeschaft. Door de kruiden die er inzitten is de thee niet alleen door de warmte verwarmend, maar ook de kruiden zijn verwarmend. Heel moeilijk uit te leggen maar zeker een aanrader als je van smaakjes met kaneel houdt.

 

ta

Turkish Apple.
Toen Raymond en ik laatst in Antwerpen waren bestelde ik een Apple Tea. Volgens mij was dit toen opgewarmde appelsap met een kaneelstokje erin. Zo lekker was dat. Toen ik terug was besloot ik te kijken voor appelthee, om te kijken of dit kwa smaak in de buurt kwam. En ja, ik kan zeggen dat het er op lijkt. Nee, het is niet hetzelfde, maar het is een goed alternatief voor elke dag.

step0002.jpg

Meloen.
Waarom Pickwick er ooit voor heeft gekozen om deze smaak alleen nog maar in doosjes met gemengde theesmaken te stoppen zal ik nooit begrijpen. Dit is echt altijd een van mijn favoriete theesmaken geweest. Ze werden verkocht in deze doosjes met 20 zakjes. Nu worden ze alleen nog maar verkocht in doosjes met 4 verschillende smaken, waarvan ik de andere 3 niet lekker vind 😦 Hierdoor drink ik hem bijna nooit meer. Zo zonde.

Ik heb in de loop der tijd heel veel verschillende theesmaken geprobeerd. Er zijn smaken geweest die heel lang favoriet zijn geweest, maar ik echt té vaak gedronken heb. Een goed voorbeeld hiervan is de caramelised pear van Pickwick. Man, fan dat ik was van deze smaak. Dozen heb ik hiervan weg gedronken. Nu, als ik de geur van deze thee reuk, word ik gewoon misselijk. Jammer haha maarja, zo probeer ik tenminste nog eens wat nieuws.

Toevallig heb ik deze week nog een lekker theetje ontdekt van AH eigen merk. Groene thee Lychee Lotus. Erg lekker zacht van smaak. Je moet het zakje er wel wat langer in laten hanger om de smaak van de lychee echt terug te proeven, maar ook als je deze niet zo lang laat hangen is het een lekker basic theetje. Waarom staat deze dan niet bij mijn favorieten? Ik snap gewoon niet waarom hier suiker aan toegevoegd moet worden. Ik drink zelf nooit suiker in mijn thee, en vind deze daardoor dan ook wat aan de zoete kant. Gewoon zonde en overbodig naar mijn mening.

Wat is jouw favoriete theesmaak?

Liefs,

Florence

2 gedachten over “Favoriete: theesmaken

Geef een reactie

