Food

Chocolade

Hoi, ik ben Florence en ik ben een chocoholic. 

Als je regelmatig naar mijn Foodfoto’s kijkt, zie je dat ik HOU van chocolade. Ik denk dat dit het enigste is waar je me ’s nachts voor mag wakker maken haha.

Om het een beetje goed te praten dat ik zo veel chocolade eet, hehe, heb ik besloten dat ik vandaag de goede eigenschappen met jullie ga delen! 😀

Antioxidanten.
Cacao bevat een hoog gehalte aan flavanolen (antioxidant), die mogelijk het risico op kanker en hart- en vaatziekten kunnen verlagen. Hoe meer cacao de chocolade bevat, hoe hoger het gehalte aan antioxidanten. Helaas gaat bij het branden van de cacaobonen meer dan de helft van de flavanolen verloren. Rauwe chocolade bevat hierdoor meer antioxidanten.

Stemming.
De stoffen tryptofaan, betafenylethelamine en endo-cannabinoïden kunnen de stemming verbeteren. Bovendien zorgt het eten van chocolade ervoor dat het stofje endorfine vrij komt, een gelukshormoon.
In de chocolade zelf zit serotonine, wat werkt als antidepressivum.

Puistjes.
Nee, je krijgt geen puistjes van chocolade. Dit is echt een hardnekkige fabel. Pure chocolade werkt zelf anti-bacterieel, dus in principe werkt het eerder tegenovergesteld. Wel zijn er mensen die puistjes krijgen van suiker. Eet daarom het liefste pure chocolade, dit is lager in suiker en vet.

Natuurlijk betekend dit niet dat je nu schaamteloos repen chocolade kunt zitten wegwerken… helaas.

Alles wat je eet, moet je met mate doen. Ook chocolade. Zelf neem ik elke avond 2 blokjes chocolade. Ik eet dit rustig op en geniet hiervan. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar puur, wat gunstig is want dit is de gezondste vorm. Ik merk ook dat ik sneller verzadigd raak van puur. Door de intense smaak kan ik meer genieten van een kleinere hoeveelheid. Kijk maar eens naar mijn vlog van Antwerpen, waar Raymond en ik een smaakexplosie aten van chocolatier Dominique Persoone.

Oké, sharing is caring dus hierbij nog mijn lievelingsrepen:

AH Puur ZeezoutTony’s Chocolonely Puur Amandel ZeezoutTony’s Chocolonely Puur

Milka OreoLindt Caramel BrownieTony’s Chocolonely Melk Karamel Zeezout

Liefs,
Florence

Geef een reactie

