Food

Zonnatura vegetarische pate

Afgelopen week kwam ik in de supermarkt nieuwe producten van Zonnatura tegen. Ze hebben 3 verschillende soorten vegetarische paté uitgebracht. Naturel, kruiden en champignon. Ik als mega champignonfan ging natuurlijk voor de laatste variant.

Een beetje huiverig werd ik toen ik de verpakking opendeed. De kleur was wat oranje en de geur die me tegemoet kwam deed me aan echte paté denken. Ook toen ik mijn zusje liet ruiken, riep zij meteen dat het naar echte paté ruikt.

IMG_0553

In deze versie zie je echt stukjes champignon zitten!

Toen ik ging proeven, merkte ik meteen dat dit niet naar echte paté smaakt. Deze variant heeft voor mij wat weg van smeerbare champignonragout. Ik vind dit zelf helaas niet heel erg lekker. Ook de structuur viel me tegen. Het heeft een heel raar mondgevoel. Misschien moet ik hier als beginnend vegetariër nog aan wennen, maar tot nu toe lukt het me niet heel goed.

Met een dun laagje, vind ik dit broodbeleg goed te doen. Ik sta er niet om te springen en zal sowieso deze variant niet snel opnieuw kopen. Ergens ben ik wel nog benieuwd naar de kruidenvariant, maar vanwege de prijs (rond de €3,-) en het mondgevoel zal ik hem niet zeer binnenkort gaan proberen.

Ik ben benieuwd of jullie dit nieuwe broodbeleg gaan proberen en wat jullie ervan vinden!

Liefs,

Florence

IMG_0555

 

Een gedachte over “Zonnatura vegetarische pate

Geef een reactie

