Boeken

Boekenplank: Voor Jou

Ik heb al eerder verteld dat Jojo Moyes mijn favoriete schrijfster is. Voor Jou was het eerste boek dat ik van haar las. Ik denk ook dat dit het boek is waarmee ze haar meeste bekendheid heeft gekregen.

Onlangs besloot ik het boek opnieuw te gaan lezen. Dat doe ik met boeken die ik écht goed vind.

vj1

Het verhaal gaat over Louisa die woont in een dorpje en daar werkt in een lunchroom. Verder dan het dorpje komt ze nooit en ze woont nog thuis. Als de lunchroom moet sluiten gaat ze opzoek naar een nieuwe baan. Via het arbeidsbureau komt ze terecht bij Will die een dwarslaesie heeft. Ze moet hem dagelijks gaan verzorgen en in de gaten houden.

Later komt Louisa erachter wat Will van plan is. Vanaf het moment dat ze dit weet gaat ze er alles aan doen om Will op andere gedachtes te krijgen.

vj3

Deze roman sleurt je helemaal mee in het verhaal. Vanaf het eerste hoofdstuk kon ik niet meer stoppen met lezen. Ik weet nog dat ik dit boek de eerste keer in 1 dag uit had gelezen.

Het is ontzetten mooi geschreven en geeft een goede indruk van zowel het leven voor Louisa als dat van Will. Je leert ze zo goed kennen en ik hoopte het hele boek alleen maar op een goede afloop.

Het is erg leuk en af en toe grappig om de interacties te lezen tussen de twee hoofdpersonen. Het is zo goed neer gezet dat je het zo voor je ziet.

vj2

Wanneer je bekend ben met de film Intouchables, en dit een goede film vond, lees dan zeker dit boek. Je krijgt er geen spijt van!

Van mij krijgt dit boek een

9

Ondertussen is er een vervolg uit genaamd Een Leven Na Jou. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit boek en zal deze dan ook zeer binnenkort aanschaffen.

Al eerder had ik gehoord dat dit boek verfilmd gaat worden en vandaag kwam ik de trailer tegen. Die ga ik jullie natuurlijk niet onthouden!

Het is raar om te zien. Ik krijg altijd een heel sterk beeld in mijn hoofd van hoe personages eruit zien, en in een film zien ze er dan nooit uit zoals ze in jouw hoofd zitten. Buiten dat, wil ik deze film zó graag zien. Als hij uit is, zit ik in de bioscoop!

Liefs,

Florence

Geef een reactie

