Food·Recept

Italiaans gemarineerde tofu

Deze week besloot ik voor het eerst een blok tofu te kopen. Ik wilde er eens mee gaan experimenteren. Als eerste besloot ik dinsdag blokjes Italiaans te marineren.

Om de tofu genoeg smaak te geven, raad ik aan om de marinade zo lang als mogelijk in te laten trekken. Ik zelf doe het ’s ochtends.

DSC00442

Voor de Italiaanse marinade heb ik 1 lepel tomatenpuree, 1 lepel Italiaanse kruiden, 1 teentje knoflook en 3 lepels olijfolie gemengd in een bakje. Let op: dit is voor 1 persoon!

DSC00443

De tofu heb ik klein gesneden en erdoor gemengd. Hierna heb ik het afgedekt in de koelkast gezet.

Bak de tofu in flink wat olie en serveer bij bijvoorbeeld een pasta.

Heb jij al eens tofu geprobeerd?

Een gedachte over “Italiaans gemarineerde tofu

Geef een reactie

