Films·Reizen

Awakenings

1

Gister keken Raymond en ik de film Awakenings. Ik zag wel dat de film 4,5 ster van de 5 had gekregen op Netflix, maar ik had er verder geen verwachtingen bij.

Het verhaal gaat over een dokter die begint met werken in een ziekenhuis. Hij komt hier te werken met mensen die in een catatone toestand zijn geraakt. Ze kunnen niets meer en reageren nergens op. Dr. Sayer ontdekt dat deze mensen wel reageren op impulsen met reflexen. Hij raakt geïnteresseerd in een nieuw medicijn en wil dit gaan uit testen op een van zijn patiënten. Het lukt hem om de patiënt uit zijn coma te laten ontwaken, waarna de afdeling er in eens een stuk anders uitziet.

Ik werd meteen door het verhaal getrokken en had al snel in de gaten dat dit een mooie film ging worden. Het laatste kwartier heb ik moeite moeten doen om wat tranen in te houden!

Dit is echt een dikke aanrader als je het mij vraagt. Hij is te bekijken op Netflix en eventueel te bestellen.

☆☆☆☆☆

3

Geef een reactie

