Reizen

Steden die ik wil bezoeken

Ik ben zo gek op reizen. Ik wil het liefste zo vaak mogelijk weekendjes weg en nieuwe plekken ontdekken. Er zijn dan ook nog heel wat landen die op mijn lijstje staan om te bezoeken.

Vandaag deel ik met jullie de steden binnen Europa die ik wil bezoeken. Dit zijn toch plekken waar je iets makkelijker kunt komen en sneller heen zult gaan.

berlijn

Berlijn
Ik heb veel goede dingen gehoord over Berlijn. Raymond heeft ook al vaker gezegd dat hij hier eens met me naartoe wil. Het lijkt mij zelf een interessante stad vanwege alle geschiedenis. Als ik in Berlijn ben wil ik graag het DDR-museum bezoeken, over het voormalig leven is Oost-Berlijn. Verder zou ik ook wel het concentratiekamp in Sachsenhausen willen zien. Dit is dan wel weer 45 min reizen vanaf Berlijn maar lijkt me zó de moeite waard.

karelsbrug

Praag
Als ik foto’s zie van Praag dan ben ik meteen verliefd. Wat lijkt dit me een mooie en romantische stad om te bezoeken. De Karelsbrug lijkt me prachtig en doet me een beetje denken aan de oude stadsbrug in Maastricht. Ook de Petřin uitkijktoren lijkt me de moeite waard. Samen met de heuvel waar hij opstaat is hij even hoog als de Eiffeltoren. Hier zou ik graag eens met Raymond heen gaan!

trevi_rome_840-840x321

Rome
Raymond is al eens in Rome geweest, ik nog niet. Ik weet wel zeker dat we hier naartoe zullen gaan. Sowieso is Italië mijn favoriete land tot nu toe en wil ik er het liefst elk jaar heen. In Rome wil ik wel graag lekker cliché een muntje werpen in de Trevi fontein. Verder wil ik natuurlijk ook het Colosseum zien en al die mooie oude pleintjes. Heerlijke stad lijkt me dit.

20110627_140621_PAN_Kopenhagen_DK_NYHAVN-001.jpg

Kopenhagen
Deze staat eigenlijk nog niet zo lang op mijn lijstje, maar nu ik er eenmaal vanaf weet wil ik erheen haha. Dit lijkt me nou echt een hippe stad. Vooral de wijk Vesterbro lijkt me geweldig, een beetje alternatief. Ook Nørrebro zou ik zeker niet overslaan. Ach, ik hem maar meteen meegedaan met een actie om een reis naar Kopenhagen te winnen. Wie niet waagt…

14237372827uitzichtove_1438939786

Wenen
Staat niet helemaal bovenaan mijn lijstje, maar zou ik toch wel eens graag willen zien. Ik zou sowieso heel graag de Spaanse Rijschool willen zien, waar paarden heel klassiek worden getraind, en het Sissi Museum (waar ik vroeger mega fan van was). En HALLO, ze hebben daar een chocolademuseum. Ik bedenk me net dat ik Wenen hoger op mijn lijst moet plaatsen. 😉

Voor nu laat ik het hierbij. Dit lijkt me genoeg om weer wat jaartjes verder te komen. Als je je afvraagt waar Londen, Parijs en Barcelona zijn, die heb ik al gezien haha. 🙂

Welke steden heb jij al bezocht? Heb je nog andere aanraders?

Liefs,
Florence

Een gedachte over “Steden die ik wil bezoeken

Geef een reactie

