Food

Boodschappen on budget; 10 tips!

boodschappen-doen-technologie-wordt-slimmer-wij-worden-luier-1711

Sinds een tijdje doe ik thuis de boodschappen; of kemissies, zo als wij dat noemen hier in Maastricht. 😉

Ik maak er dus elke week een sport van om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, vandaag deel ik mijn tips met jullie.

  1. MAAK EEN LIJSTJE! En vergeet hem niet mee te nemen.
    Oké, deze heb je waarschijnlijk al heel vaak gehoord. Wij hebben thuis een briefje ophangen waar iedereen dingen op kan schrijven gedurende de week. Op donderdag, ik doe op vrijdag boodschappen, pak ik het briefje en ga ik bedenken wat ik te eten wil maken de week erna. Hier maak ik een lijstje van.
    BELANGRIJK! Neem enkel dingen die op je lijstje staan. Als ik dingen zie in de winkel kijk ik eerst of ze op mijn lijstje staan, zo niet, dan waren ze dus ook niet belangrijk genoeg om op te schijven dus laat ik ze lekker liggen. 🙂
  2. Kijk welke supermarkt bij jou het goedkoopste is. Bij ons is dit de Lidl. Soms zijn producten wel eens even duur van bijvoorbeeld ah Basic, maar vaak zit hier minder product is.
  3. Ga eerst naar een Lidl of Aldi, en haal daarna pas ontbrekende boodschappen bij een andere supermarkt.
  4. Let op aanbiedingen. Ik kijk zelf altijd in folders welk vlees en welke groente in de aanbieding zijn, en hiermee ga ik dan gerechten verzinnen.
  5. Doe geen boodschappen met een lege maag, cliché maar waar.
  6. Koop geen voorgesneden groente, maar neem bij de bereiding extra tijd om zelf groente te snijden. Dit kan echt veel schelen.
  7. Doe 1 keer in de week boodschappen, en niet elke dag een beetje. Dit scheelt ook serieus in kosten.
  8. Kijk wat je nog in je vriezer en voorraadkast heb liggen. Bedenk hieromheen recepten.
  9. Vries eten in dat je over hebt. Dit kun je volgende week ontdooien en daar hoef je dus al geen boodschappen voor in huis te halen.
  10. Maak gebruik van kortingsweken zoals Hamsteren bij AH, XL-weken bij Lidl en alles in de tent 50% bij de Plus. Koop tijdens deze weken producten die je VEEL gebruikt in op voorraad. Laat je echter niet verleiden tot producten die je amper gebruikt.

 

Heb jij nog een goede tip? Sharing is caring!

 

 

2 gedachten over “Boodschappen on budget; 10 tips!

  1. Hele goeie tips. Mss nog een tip om aan het lijstje toe te voegen: ik koop altijd haarproducten en deo bij kruidvat wanneer er een sterke promotie is. Zo heb ik nu een kast die uitpuilt van de flessen shampoo, haarmaskers, douchegel, tandpasta,… hier kan ik vast een jaar mee toekomen. Ook koop ik vaak bij kruidvat wanneer ze een actie hebben dat je bij aankoop van 2 producten gratis wasverzachter krijgt. Zo kocht ik laatst een voorraad tandenborstels en tandpasta (lange bewaartijd en heb je altijd nodig) en ging ik naar huis met maar liefst 6 flessen soupline.

    Like

Geef een reactie

