Food

Vivera pompoen-zoete aardappel burger

DSC00446

Er zijn zo veel soorten vleesvervanger tegenwoordig in de supermarkt verkrijgbaar. Ik vind het leuk om zo veel mogelijk verschillende uit te proberen. Gisteren probeerde ik deze burger uit van Vivera.

Kwa ingrediënten bestaat deze burger voor de helft uit pompoen, dan zoete aardappel en dan soja en andere ingrediënten. Dit eigenlijk meestal eerst soja. De burger heeft dan ook een hele andere structuur dan bijvoorbeeld de groenteschijf.

Het viel me ten eerste op dat de burger ontzettend slap is. Echt heel buigzaam. Na het bakken werd de buitenkant gelukkig wel ietwat harder en viel het niet meer op.

Toen ik de eerste hap nam voelde ik meteen het structuur verschil. Dit is veel gladder dan de ‘hamburger’ of groenteschijf. De smaak is niet verkeerd, wel aan de zoete kant. Maar dit valt dan ook te verwachten met pompoen en zoete aardappel.

De burger is lekker gekruid en prima te combineren met verschillende gerechten. Ik at hem heel simpel met gebakken aardappelen en erwten, maar deze burger lijkt me ook zeer geschikt voor bij rijst.

Ik zou deze burger niet op nieuw kopen, niet omdat hij niet lekker is, maar ik vind andere burgers die ik heb gehad gewoon veel lekkerder. Bovendien zijn er nog te veel andere die ik uit wil proberen. 🙂

Heb jij deze al eens geprobeerd?

IMG_0583

2 gedachten over “Vivera pompoen-zoete aardappel burger

  1. Pingback: Foodfoto’s #8

Geef een reactie

