Food·Recept

Getest: Brownies met bonen?!?!

Overal op internet zie ik dit voorbijkomen. Zogenaamde gezonde brownies. Als je naar de ingrediënten gaat kijken zie je dat er een blik zwarte bonen in is gestopt. HOE DAN?

Dat kan toch zeker niet te eten zijn. Natuurlijk beweren zij allemaal dat hun recept lekker is, maar ik geloof er geen snars van. Tijd dus om de proef op de som te nemen.

Ik noem het recept wat ik heb gebruikt trouwens niet gezond. Ik heb er lekker gewoon ‘normale’ suiker ingestopt. Geen rare fratsen die je bij natuurwinkels kunt kopen. Suiker is suiker.

Ingrediënten:
1 blik zwarte bonen
6 el suiker
3 eieren
4 el cacaopoeder
3 el boter
2 tl bakpoeder
2 tl vanille extract (ik gebruikte deze)
Snufje zout

Bereiding:
Laat de zwarte bonen goed uitlekken en pureer ze fijn. Pureer nu de rest van de ingrediënten mee.

Vet een bakblik in en zet voor 30 minuutjes op 175°C.

DSC00456DSC00457DSC00458DSC00459DSC00460

Tja, en hoe smaakt dat dan nu echt?

Lekker.

Ja echt serieus. Het is serieus lekker. Ik kan het niet geloven maar je proeft geen bonen. De structuur is lekker brownie achtig en de smaak ik gewoon heerlijk intens chocolade. Sowieso dat ik dit opnieuw zou bakken!

De vriendin waarmee ik dit maakte vond het ook erg lekker. Mijn vader vond deze brownie de lekkerste die hij had gegeten en ook bij mijn moeder en zusje viel hij goed in smaak. Toen ik Raymond vertelde wat er in de brownie zat die hij aan het eten was, keek hij ook even verbaasd. Maar lekker vond hij ze zeker!

Heb jij het al eens geprobeerd?

 

Geef een reactie

