Food·Recept

Mexicaanse bonenburgers

Vandaag heb ik een receptje voor vegetarische burgers op basis van bonen. Omdat bonen mij altijd aan Mexicaans eten laten denken heb ik ze ook een Mexicaans tintje gegeven. Ze zijn heel makkelijk te maken maar hebben wel even wat tijd nodig in de oven en ook nog in de pan.

Ingrediënten:
1 blik kidneybonen
klein blikje mais
1 ui
2 teentjes knoflook
5 el havermout
paprikapoeder
komijn
chilivlokken
zout
evt. broodkruim/paneermeel

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180°C.

Fruit de gesneden ui aan met de knoflook.

Doe de bonen, de ui en knoflook, de mais, de kruiden naar smaak en de havermout in een keukenmachine/hakmolentje en meng alles goed samen.

Kijk hoe je mengsel is, mijne was nog veel te dun dus deed ik er broodkruim bij

Maak 4 burgers van het mengsel en leg ze op een bakplaat met bakpapier.

Zet de burger voor 15-20 minuten in de oven.

IMG_0753

Ik wilde de burgers nog iets krokanter dus bakte ik ze hierna nog even kort in de pan.

IMG_0754

Serveer de burgers op een broodje of zoals ik met gebakken aardappeltjes. Smullen maar!

IMG_0755

Geef een reactie

