Food

Tivall Toscaanse Carré

AHI_434d50303231393633_3_LowRes_JPG

Ik heb weer een nieuwe vleesvervanger getest! Dit is de eerste keer dat ik iets van Tivall review, dus ik ben benieuwd!

De vulling van de Toscaanse carré is een mix van vegetarische kaas, pesto en zongedroogde tomaatjes. Laat ik nou dol zijn op alle drie die producten!

Hij is ook wel echt jammie hoor! Ik at hem lekker met gebakken aardappeltjes en erwtjes. Van binnen is hij een beetje zacht van structuur en de buitenkant is lekker krokant gebakken. Je ziet echt stukjes zongedroogde tomaat zitten en die maken het geheel wat zoet.

IMG_0943.JPG

De verpakking beloofd dat het een bron is van proteïnen, ijzer en vitamine B12. Ik ga deze vleesvervanger vergelijken met een schnitzel, vanwege het krokante laagje, en ik zet altijd de voedingswaarde van kip erbij. Alles is per 100 gr.

Kipfilet:
Energie: 110 kcal
Vet: 1,5 gr.
Waarvan verzadigd: 0,5 gr.
Voedingsvezel: 0,0 gr.
Eiwit: 23 gr.
IJzer: 0,6 mg
Vitamine B12: 0,20 µg

Schnitzel (van AH):
Energie: 165 kcal
Vet: 3,5 gr.
Waarvan verzadigd: 1 gr.
Voedingsvezel: 1 gr.
Eiwit: 16 gr.
IJzer: ?
Vitamine B12: ?

Toscaanse Carré:
Energie: 215 kcal
Vet: 10 gr.
Waarvan verzadigd: 1,5 gr.
Voedingsvezel: 2 gr.
Eiwitten: 9,5 gr.
IJzer: 2,1 mg.
Vitamine B12: 0,38 µg

Jammer genoeg kan ik niet vinden hoeveel ijzer en vitamine B12 in een echte schnitzel zitten. Maar als ik de carré vergelijk met kip dan scoort hij erg goed op ijzer en vitamine B12. Wel is de carré een stuk hoger in vet, maar dit is ook niet wonderbaarlijk gezien de kaasvulling. Als je het niet elke dag gaat eten is dit zeker geen probleem. Wel nog jammer dat het eiwitgehalte niet erg hoog is.

IMG_0942.JPG

Laten we even naar de ingrediënten kijken!

25% kaas [melk (LAC­TOSE, MEL­KEIWIT), zuur­sel, ve­ge­ta­risch strem­sel, zout], 14% ui, pa­neer­meel (GLU­TEN), 10% pes­to [2,5% ba­si­li­cum, plant­aar­di­ge olie (zon­ne­bloem, raap (in wis­se­len­de ver­hou­ding)), wa­ter, ve­ge­ta­ri­sche kaas (melk (LAC­TOSE, MEL­KEIWIT), zuur­sel, ve­ge­ta­risch strem­sel), knof­look, zout], wa­ter, 9% zon­ge­droog­de to­maat, plant­aar­di­ge olie [zon­ne­bloem, raap (in wis­se­len­de ver­hou­ding)], ma­ïs­zet­meel, sui­ker, tar­we­bloem (GLU­TEN), schar­rel­ei-eiwit (EI), erwt­ve­zel, voe­dings­ve­zel (cel­lu­lo­se), knof­look, gist­ex­tract, sta­bi­li­sa­tor (gu­ar­pit­meel, E461), zout, mal­todex­tri­ne, krui­den, vi­ta­mi­ne B12, ij­zer­

Halleluja, dat is een behoorlijke lijst. Ik zie geen hele rare dingen op de lijst staan, wel 2x suiker (suiker en maltodextrine) Ik zie één e-nummer staan, maar dit is een natuurlijk product dus dat vind ik niet erg.

Al met al ben ik wel enthousiast over dit product. De voedingswaarde is misschien niet helemaal dieetproof maar vleeseters eten ook niet elke dag kipfilet, laten we dat niet vergeten. Voor de afwisseling is dit zeker een lekker product!

Heb jij deze vleesvervanger al eens geprobeerd?

Geef een reactie

