Food·Recept

Aspergetaart

Asperges, wie vindt ze niet lekker? Oké, ik ben er niet altijd mega dol op haha. Het liefste eet ik aspergesoep van witte asperges, of gegrilde groene asperges.

Deze week maakte ik een hartige taart met beide varianten erin.

Ingrediënten:
half pakje hartige taart deeg
4 grote witte asperges
200 gr groene aspergetips
3 eitjes
150 ml melk
2-3 flinke el. kruidenkaas
flinke hand verse basilicum
peper en zout

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200ºC.

Kook de asperges 5-10 minuten voor. Hoe dikker ze zijn hoe langer ze moeten voorkoken. Ik deed de groene asperges en de tips van de witte er later bij.

IMG_0886

Meng in een grote kom (wees niet eigenwijs zoals ik, want ik moest uiteindelijk een grotere pakken) de eieren, melk, basilicum, kruidenkaas, peper en zout tot een geheel. Probeer de kruidenkaas zo goed als mogelijk klont vrij te krijgen.

Vet een springvorm of quichevorm in en bedek de bodem met het deeg.

Leg de uitgelekte asperges in de vorm en schenk het eimengsel erover heen.

Zet de taart ongeveer 20-30 minuutjes in de oven.

Eet smakelijk!

IMG_0887

Een gedachte over “Aspergetaart

Geef een reactie

