Food

Thee van theefit.nl

IMG_0934

Een paar weken geleden won ik via instagram een pakketje met verschillende smaken thee van Thee Fit.

Als ik op hun website kijk zie ik dat ze als doel hebben om Nederland gezonder te maken. Ze zeggen dat we veel te veel calorierijke en suikerhoudende dranken drinken, en zij willen  daar gezonde alternatieven voor aanbieden.

Ik ben het ermee eens dat we veel te veel suiker via ons drinken binnen krijgen. Zelf hoor ik hier gelukkig niet bij, ik drink nauwelijks iets anders dan water, thee en heel af en toe een glaasje Cristal Clear.

Thee fit biedt als alternatief voor alle calorierijke drankjes theemelanges die van nature lekker zoet en gezond zijn.

Wat ik leuk vind aan de website is dat ze bij elke thee een uitgebreide beschrijving hebben en ook de gezondheidsvoordelen noemen.

Ik ontving 3 smaken van theefit:

  • Sweet Cinnamon
  • Hymalayen Green
  • Easy Breezy

Sweet Cinnamon
Volgens de website is dit een heerlijke zachtzoete thee en de ideale vervanger voor suikerhoudende dranken. Ze zeggen ook dat je er in de zomer lekkere icetea van kunt maken. Ik heb alle smaken echter alleen als warme thee geproefd.

Uit verschillende studies is gebleken dat honeybush en kaneel kunnen ondersteunen in het verlagen van de bloedsuikerspiegel.

Ik was in het begin niet heel erg enthousiast om deze smaak te gaan proberen, ik heb al zoveel thee gedronken met kaneelsmaak. Ik was er wel een beetje klaar mee. Toch wilde ik alle smaken proeven om een goede review te kunnen schrijven dus toch maar een mok maken.

Deze thee heeft me echt verast. Ik was bang voor een veel te sterke kaneelsmaak die ik snel zat zou zijn, maar nee, dit is een zachte smaak die inderdaad licht zoet is. Echt een heel erg lekker theetje!

 

Himalaya Green
Volgens de site is dit een frisse, kruidige theemelange. Het bevat Darjeeling groene thee, waarvan ze zeggen dat het vol zit met EGCG, een stofje die ook gebruikt wordt in vetverbranders. De Mate die erin zit zorgt ervoor dat deze krachtige stoffen beter door het lichaam worden opgenomen. Tot slot zit er nog citroengras in, wat het de frisse smaakt geeft.

Ik ben eigenlijk geen eerlijke testpersoon voor deze thee. Ik heb toevallig vorige week nog in een artikel geschreven dat ik thee met citroensmaak niet lekker vind. Ook deze thee is daar geen uitzondering in. Als je wel van de thee met citrussmaken houdt, weet ik zeker dat je deze lekker gaat vinden.

 

Easy Breezy
Thee fit zegt dat deze kruidenmix je kan helpen bij het ontspannen. De Johannes kruid wordt al eeuwen gebruikt als natuurlijk antidepressivum.

Deze thee vond ik echt meteen lekker ruiken. Lekker fruitig! Dit komt natuurlijk door de stukjes perzik die erin zitten. Verder was ik een beetje huiverig voor deze thee. In hetzelfde artikel dat ik eerder noemde, zei  ik namelijk ook dat je mij geen plezier doet met kruidenthee. Ik had dus niet erg hoge verwachtingen.

Gelukkig heb ik deze thee geproefd want OMG, deze is echt heel erg lekker. De eerste kruidenthee die ik lekker vind. Ik zou deze zeker opnieuw bestellen!

IMG_0933

Al met al ben ik behoorlijk enthousiast. Ik vind het fijn dat er niet veel ingrediënten in de theemelanges zitten, geen poespas. Daar houd ik van!

Ik denk dat ik binnenkort nog maar eens wat andere smaakjes bestel. En de Easy Breezy, even voorraadje leggen haha.

Liefs!

Geef een reactie

