Meditatie·Yoga

Internationale Yogadag

yogadag_0.jpg

Vandaag is uitgeroepen door de VN tot Internationale Yogadag! Wereldwijd zijn er events gepland om deze dag te vieren.

Het doel van deze dag is om bij te dragen aan een betere wereld, die begint bij jezelf.

Vandaag staan er zoals ik al zei meerdere activiteiten gepland, door heel Nederland. Een volledige lijst met alle events vind je hier.

Hieronder heb ik een aantal events uitgelicht.

Yoga On The Side plaatste vanochtend 2 video’s die je lekker thuis kunt doen! Een yogales in het kader van de Internationale Yogadag. De 2e video is een metta meditatie. Tijdens deze video word je door de meditatie geleidt. Metra-Meditatie is gericht op liefdevolle aandacht voor jezelf en iedereen om je heen. Je vindt de video’s op hun website.

Schermafbeelding 2016-06-20 om 08.52.40.png

In Maastricht vindt een yoga marathon plaats, met als doel om 1000 mensen samen op de mat te krijgen. De hele dag staan er diverse activiteiten gepland. Zelf doe ik hier om 10:00 mee aan de yogales! Meer informatie vind je hier.

Heartfulnes Nederland biedt vandaag in Nijmegen een speciale workshop in Raja Yoga. Een toegankelijke meditatiewijze die je leert om beter naar je hart te luisteren. Info vind je op de Facebook pagina.

Pura Yoga combineert yoga vandaag met een goed ontbijt. Je wordt verwelkomt bij de Bagels en Beans in Roermond met een lekker sapje en hierna is er een lekkere yogales. Afsluitend krijg je nog lekkere yoghurt met superfoods en ahornsiroop.

website

Yoga Centrum Tilburg gaat de buitenlucht in! Ze geven een gratis yoga les in de Muizentuin. Hier had ik graag bij willen zijn (dit is de school van mijn opleiding), maar het is me wat te ver heen en weer gereis. Info vind je hier.

In Utrecht kun je een gratis Slow Flow yogales volgen bij Hilary Brown.

Yoga Magazine en Happinez organiseren samen een groot event in Zandvoort aan zee. Er zal een yogales zijn van een uur en er zal gezamenlijk een peaceteken worden gevormd op het strand. Ook wat ver voor mij, lijkt me erg tof om mee te maken. Meer informatie kun je hier vinden.

Ga jij vandaag iets speciaals doen voor yogadag?

 

 

Geef een reactie

