Food·Recept

Kikkerwtenburger

Ik heb vandaag een snel, lekker recept, zoals jullie van mij gewend zijn! šŸ™‚ Ik wilde deze week broodje hamburger maken voor Raymond en voor mezelf een broodje vegaburger. Ik wilde al een tijdje met kikkererwten gaan werken dus dit was het moment! Het recept is voor 2 burgers.

Ik heb geen ei gebruikt in deze burger, de binding komt van het maizenapapje. Hierdoor is het ook nog eens vegan!

Ingrediƫnten:
1 klein blikje kikkererwten
halve ui
teentje knoflook
1 el maizena aangemaakt met 1 el water
6 el havermout
kruiden naar keuze
peper en zout
olijfolie
bloem

Bereiding:
Laat het blikje kikkererwten uitlekken en snij ondertussen de ui en knoflook iets fijner. Maal alles fijn met een keukenmachine of staafmixer.

IMG_1249

Voeg het maizenapapje en een scheut olijfolie toe en mix alles tot 1 geheel.

De lepel voor lepel de havermout erbij en maal fijn. Doe net zoveel havermout erbij tot het mengsel opgepakt kan worden.

Voeg nu peper en zout en kruiden naar smaak toe. Ik ging voor chilipoeder, komijn, kerriepoeder en paprikapoeder.

IMG_1250

Bebloem je aanrecht en je handen. Verdeel het mengsel in 2 gelijke delen en vorm er burgersĀ van.

Bak de burgers in een goede scheut olijfolie goudbruin.

Serveer ze met gebakken aardappeltjes, op een broodje of tussen een wrap. Zelf ging ik voor brood met rucola, zongedroogde tomaatjes en feta.

IMG_1251

Een gedachte over “Kikkerwtenburger

  1. Pingback: Foodfoto’s #22

Geef een reactie

