Aarde·Films

Must see: Cowspiracy

image1(2)

Afgelopen week heb ik een documentaire gezien die mijn ogen heeft geopend. Er zijn momenten geweest dat ik met mijn mond open heb zitten kijken. Schokkende cijfers die mij denkend achterlieten.

De documentaire gaat over de impact die de veehouderij heeft op het milieu. De maker van de docu, Kip Anderson, gaat op onderzoek uit en probeert in contact te komen met de grootste milieuorganisaties ter wereld. Alleen al het zien van de reacties van de mensen achter die organisaties zijn schokkend.

Zoals ik al eerder zei heb ik veel nagedacht na het zien van deze film. Dagenlang heeft het in mijn hoofd gespookt en ik merk nog steeds dat ik er dagelijks mee bezig ben. Het heeft me veel zekerder gemaakt in mijn keuze om vegetariër te zijn. Ik was sowieso al blij met die keuze maar dit heeft het echt alleen maar versterkt.

Verder heeft het me wel bewust gemaakt van die dingen die ik zelf nog kan verbeteren, zoals het verminderen van mijn zuivel inname. Ik kies er bewust voor om minder kaas op mijn brood te doen en zuivelvervangers zoals amandelmelk te kopen.

Als het aan mij ligt mogen ze deze documentaire laten zien op scholen haha. Iedereen zou de tijd moeten nemen om hem te bekijken. Wat je er daarna mee doet is natuurlijk je eigen keuze, maar geloof mij dat hij de moeite waard is.

Heb jij deze documentaire al gezien?

cow1

Geef een reactie

