Food·Recept

Chili sin carne

IMG_1287

Ultiem comfortfood! Dit is echt zo een maaltje die je best snel hebt gepiept, lekker van te voren kan maken en ook nog eens healthy!

Iedereen kent chili, toch? Ik lustte het eerst niet, omdat ik bonen niet lekker vond. Nu kan ik me er niets meer bij voorstellen. Vorige week had ik hier dan ook zo een zin in, en nu ik dit typ weer. Morgen maar weer maken :).

Ingrediënten:
groot blik kidneybonen
klein blikje mais
2 paprika’s (verschillende kleuren)
1 ui
pakje passata (gezeefde tomaten)
paprikapoeder
chilivlokken
komijn
zout

Bereiding:
Het is zo makkelijk. Snijd de ui in ringen en de paprika’s in blokjes.

Fruit de ui lekker aan in een scheut olijfolie. Voeg hierna de paprika’s toe.

Voeg alle kruiden toe en laat samen even bakken.

Voeg ten slotte de passata en de mais toe en laat pruttelen.

Hoe langer het gerecht kan pruttelen, hoe lekkerder het wordt! 🙂

Serveer met rijst, wraps, pitabroodjes, stokbrood, whatever you want!

IMG_1284

Een gedachte over “Chili sin carne

  1. Pingback: Foodfoto’s #23

Geef een reactie

