Food·Review

Tivall Veggies Bulger, Broccoli en Champignon

IMG_1312

Vandaag weer een nieuwe vleesvervanger van Tivall! Deze kwam ik laatst tegen bij de appie, ze hadden verschillende smaken, maar deze trok mij veruit het meeste.

Op de verpakking staat dat deze vleesvervanger vegan is, wat me heel blij maakt. Ik ben zelf geen vegan, maar probeer toch (vooral thuis) zo veel mogelijk mijn best te doen.

Verder beloofd de verpakking dat het een bron is van proteïne, vitamine B12 en ijzer. Sounds good!

IMG_1313

Om de voedingswaarde te kunnen vergelijken met vlees plaats ik altijd de voedingswaarde van kipfilet per 100 gram erbij. Zo kunnen we zien in hoeverre het vergelijkbaar is.

Kipfilet:
Energie: 110 kcal
Vet: 1,5 gr.
waarvan verzadigd: 0,5 gr.
Voedingsvezel: 0,0 gr.
Eiwit: 23 gr.
IJzer: 0,6 mg
Vitamine B12: 0,20 µg

Tivall Veggies burger:
Energie: 186 kcal
Vet: 8,5 gr.
waarvan verzadigd: 0,94 gr.
Voedingsvezel: 4,5 gr.
Eiwit: 7,0 gr.
IJzer: 2,1 mg.
Vitamine B12: 0,38 µg

Het vetgehalte ligt iets hoger, maar kipfilet is dan natuurlijk ook erg mager. Het eiwitgehalte is niet héél hoog, dus je zult zeker ook nog verder eiwitrijk moeten eten. Het ijzer en vitamine B12 gehalte, maken mij dan weer erg blij! 🙂

IMG_1314

De ingrediënten zien er goed uit. De voedingsmiddelen die ze op de voorkant vermelden zitten er ook het meeste in. Verder zie ik ingrediënten zoals havervlokken en aardappel om de burger binding te geven. Ook natuurlijk wat kruiden. En weet je waar ik nou vrolijk van word? Ik denk dat dit een van de eerste vleesvervangers is die ik zie, zonder toegevoegde suiker!

IMG_1322

Zo ziet de burger er van binnen uit. Alles wat erin zit is herkenbaar. Hij is behoorlijk smeuïg. Ik vind hem serieus waar echt HEERLIJK! Ik at hem en werd helemaal happy. 😀

Als je bij de appie bent, neem deze dan zeker even mee. Hij is zó de moeite waard.

Ik kom er net achter dat er ook een variant is met kikkererwten, paprika en koriander, die neem ik de volgende keer mee hoor.

IMG_1321

3 gedachten over “Tivall Veggies Bulger, Broccoli en Champignon

Geef een reactie

