Food·Recept

Havermoutrepen

FullSizeRender_2_68d

Gisteren heb ik weer een lekker voedzaam tussendoortje in elkaar geflanst en vandaag deel ik het recept voor jullie.

Ik doe nu al een week of drie 1 á 2 keer in de week tussendoortjes maken en dan kan ik die makkelijk meenemen naar mijn werk. Zo heb ik altijd een gezond tussendoortje bij de hand.

Met dit recept kun je lekker variëren. Je kunt noten kiezen die je lekker vindt, je kunt een deel van de noten ook vervangen door pitjes. De rozijnen kun je natuurlijk ook vervangen door bijvoorbeeld stukjes gedroogde abrikoos of bijvoorbeeld cranberry’s. Misschien verwen je jezelf wel extra, en vervang je een deel door stukjes chocolade! Je kunt er alle kanten mee op.

Ik ben al een tijdje op zoek naar het perfecte recept voor haverrepen, deze zijn nog zeker niet perfect maar voor de tussentijd zijn ze lekker, makkelijk en voedzaam. Zodra ik de perfectie heb gevonden, haha, laat ik het jullie zeker weten.

Ingrediënten:
50 gr noten naar keuze
75 gr rozijnen (of andere stukjes gedroogd fruit)
200 gr havermout
5 el agavesiroop
4 el zonnebloemolie
3x eivervanging (ik gebruik no-egg van Organ, wat neer komt op 18 gr. no-egg en 90 ml water)

Bereiding:
Warm de oven voor op 175ºC.

Doe eerst alle droge ingrediënten bij elkaar in een grote kom. Hak de noten wat kleiner en hussel alles goed door elkaar.

Voeg nu de agavesiroop, de zonnebloemolie en de eivervanging toe. Meng alles zorgvuldig zodat het hele mengsel ‘nat’ is.

Eventueel kun je ook nog vanille extract toevoegen of kaneel.

Doe alles in een met bakpapier of aluminium folie bekleden bakvorm en druk stevig aan.

Bak het geheel nu ongeveer 20 minuutjes in de oven. Houd het goed in de gaten, iedere oven is anders!

Laat het goed afkoelen voordat je het uit de vorm haalt en er repen van snijd. 🙂

FullSizeRender_49e.jpg

Geef een reactie

