Review

AH Biologische tofu roerbakreepjes

IMG_1309

Ik vind dit artikel zó leuk om te maken, niet normaal. Bovendien zorgt het er ook voor dat ik steeds weer nieuwe dingen uit probeer, en niet steeds in het zelfde blijf hangen. Hierdoor kom ik soms achter dat een andere optie lekkerder was, maar soms levert het ook echte blijvertjes op, zoals de  Tivall burger van vorige week. Zijn deze reepjes een blijvertje?

IMG_1310

De verpakking beloof helemaal niks haha. Ik denk dan ook dat er geen ijzer en vitamine B12 is toegevoegd.

IMG_1311

De ingrediënten zien er goed uit. Het is vegan en vrijwel alles is van biologische oorsprong.  Ik zie nu pas dat het niet geschikt is om in te vriezen. Normaal vries ik altijd alles in, omdat ik vaak alleen vleesvervangers eet. Dan maak ik er 2 porties van en die vries ik los in. Toevallig at ik dit met Raymond samen en op de dag dat we het kochten dus ik heb het niet geprobeerd. Ik zou niet weten waarom je het niet kunt invriezen eigenlijk maar goed.

We aten de reepjes samen met geroerbakte groente en rijst. Ik voegde er nog wat sojasaus en kruiden aan toe. De reepjes zouden pittig gekruid zijn, maar dat viel wat tegen. Ik heb er nog chilipoeder bij gedaan. 😀

Raymond en ik waren het erover eens dat dit lekker was door het maaltje wat we hadden. Raymond had dit niet verwacht dus ik was helemaal happy.

Hij vond het echter geen vleesvervanger, want we waren namelijk tot de conclusie gekomen dat dit veel leek op eireepjes, door structuur die het aan onze maaltijd gaf.

Laten we even de voedingswaardes bekijken. Zoals altijd vermeld ik eerst de voedingswaarde van 100 gr kipfilet. Omdat dit ons aan ei liet denken vermeld ik daarna de voedingswaarde van een gebakken ei per 100 gr (zie hier) en dan de voedingswaarde van de vleesvervanger.

Kipfilet:
Energie: 110 kcal
Vet: 1,5 gr.
waarvan verzadigd: 0,5 gr.
Voedingsvezel: 0,0 gr.
Eiwit: 23 gr.
IJzer: 0,6 mg
Vitamine B12: 0,20 µg

Gebakken ei:
Energie: 235 kcal
Vet: 20 gr.
waarvan verzadigd: 7,5 gr.
Voedingsvezel: 0,0 gr.
Eiwit: 13,5
IJzer: 2,3 mg
Vitamine B12: 1,10 µg

AH Biologische tofu roerbakreepjes:
Energie: 210 kcal
Vet: 15 gr.
waarvan verzadigd: 2 gr.
Voedingsvezel: 2,5 gr.
Eiwit: 18 gr.
IJzer: –
Vitamine B12: –

Zoals verwacht is er geen ijzer en vitamine B12 aan toegevoegd. Dit zul je dus wel uit andere voeding moeten halen gedurende de dag. En natuurlijk goed afwisselen met vleesvervangers die dit wel bevatten.

Verder ziet de voedingswaarde er naar mijn mening prima uit. Lekker hoog eiwitgehalte.

Prima voor af en toe in een Oosters gerecht, als je wel let op je ijzer en vitamines! 😀

Liefs xx

Geef een reactie

