Recept

Aubergine-kikkererwtenspread

Hello good morning!

Ik heb vandaag een heel lekker beleg receptje voor jullie. Ik at deze week een wrap met hummus en gegrilde aubergine, en toen kreeg ik in een keer dit ideetje. Ik heb namelijk niet elke dag de tijd om groente te grillen voor op mijn brood te doen, dus ik heb het gewoon door de spread gedaan!

Het is echt mega lekker! En makkelijk šŸ™‚

Ingrediƫnten:
300 gram kikkererwten (uit blik of pot)
halve aubergine
kruiden
zout en peper
olijfolie

Bereiding:
Snij de aubergine in plakjes en bestrijk ze licht met olijfolie. Laat een (grill)pan goed heet worden en leg de aubergine plakjes in de pan. Draai ze na een tijdje om. Haal ze uit de pan als ze aan beide kant verkleurd zijn en je er goed doorheen kunt prikken (zacht zijn).

Meng in een keukenmachine (of met een blender/staafmixer) de kikkererwten en de aubergine tot een gladde massa. Voeg kruiden naar smaak toe. Ik gebruike deze mix:

Ook voegde ik zout toe en chilivlokken. Als je geen chilivlokken hebt, kun je ook peper toevoegen.

Lekker op een wrap, boterham, toastje en om groente in te dippen.

IMG_1398_66a.jpg

Geef een reactie

